نبرد هوش مصنوعی شریف

مسابقه نبرد هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف

برگزار کننده مسابقه

حامیان مسابقه

ضمن عرض خسته نباشید به شرکت‌کنندگان مسابقه‌ی نبرد هوش‌مصنوعی شریف و سپاس از همراهی شما تا این مرحله از مسابقات، به اطلاع می‌رساند که با تلاش شبانه روزی تیم فنی مسابقات، نتایج مرحله‌ی غیر حضوری آماده شده است.


در این دوره، درمجموع ۵۱۳ تیم در مسابقات ثبت نام کرده  بودند که  تنها ۴۲۴ گروه از آن‌ها تیم خود را نهایی کردند. از بین تیم‌های نهایی شده، ۲۱۶ تیم کدهای خود را در سایت مسابقه بارگذاری کرده‌اند و شرکت داده شده‌اند.


رتبه بندی نهایی تیم‌ها را می‌توانید از این لینک ببینید.

همچنین می‌توانید از طریق صفحه‌ی تیم من و پس از آن از بخش بازی‌های من، بازی‌های خود را در مراحل مختلف مشاهده کنید. این که هر بازی در چه مرحله‌ای انجام شده است از نوع بازی قابل تشخیص است که در ادامه توضیح آن‌ها گفته شده است.

ابتدا هر یک از کدها در ۳ نقشه و هر کدام در ۳ نوبت  با کد‌های رندم بازی کردند (نوع این بازی‌ها گروه‌بندی (seeding) است) که رتبه بندی بر اساس بازی‌ها با تیم رندم در این صفحه قابل مشاهده می‌باشد. بر اساس این رتبه بندی، دسته بندی اولیه به این شکل صورت گرفت که تیم‌های اول تا ‌۲۰ ام در دسته اول، تیم‌های بیست و یکم تا چهلم در دسته دوم و …. تیم‌های ۱۸۱ تا ۲۰۰ در دسته ۱۰ ام قرار گرفتند و تیم‌های ۲۰۱ تا ۲۱۶ هم در دسته‌ی مکمل قرار گرفتند.

سپس هر یک از تیم‌ها از هر یک از گروه‌های ۱۰ گانه، با ۱ تیم که به شکل تصادفی انتخاب شده است در دو نقشه‌ی متفاوت بازی کرده‌است (نوع این بازی‌ها کیفیت سنجی (qualification) است) و امتیاز نهایی بر اساس امتیازات این ۲۰ بازی محاسبه شده است. توجه کنید که ۱۶ تیم دسته مکمل نیز با ۱ تیم از هر گروه بازی کرده اند (نوع این بازی‌ها مکمل (supplementary) است) اما امتیاز این بازی‌ها تنها برای این ۱۶ تیم در نظر گرفته شده است و برای تیم‌هایی که از دسته‌های محتلف با این ۱۶ تیم بازی کرده‌اند این امتیاز در امتیاز نهایی آن‌ها محاسبه نشده است.


طبق موارد گفته شده در مجموع ۴۲۶۴ بازی در این مرحله اجرا شده است.


لازم به ذکر است که تیم فنی با درنظر گرفتن تمام جوانب نقشه‌ها رو طوری انتخاب کرده است تا نسبت به استراتژی خاصی برتری‌ای وجود نداشته باشد. همچنین این نقشه‌ها طوری طراحی شده‌اند که وضعیت بازیکنان دو تیم در نقشه کاملا یکسان و متقارن باشد (البته در برخی نقشه‌ها ممکن است این موضوع به وضوح قابل مشاهده نباشد و نیاز به دقت و توجه بیشتری برای درک تقارن شکل باشد).


در مشاهده‌ی بازی اگر بازیکن شما از ابتدای بازی یا از جایی به بعد حرکت نمی‌کند بدان معناست که کد شما در هنگام اجرا دچار خطا شده است یا از محدودیت زمانی گذشته است. تیم فنی تمام وضعیت‌های مشکوک را بررسی کردند تا مطمئن شوند اشکال از کدها بوده و در اجرای مسابقات مشکلی پیش نیامده است.


با وجود تلاش بسیار تیم فنی برای کنترل اجرای بازی‌ها و اطمینان از عدم وجود خطا، در صورتی که به نتایج بازی یا روند انتخاب تیم‌ها اعتراضی دارید می‌توانید حداکثر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه روز سه‌شنبه ۴ اسفند از طریق صفحه‌ی تماس با ما‌ در سایت مسابقات یا به شکل مستقیم از طریق آدرس ایمیل sharifaichallenge.info@gmail.com با ذکر جزئیات اعتراض خود را مطرح فرمایید و پس از این زمان به اعتراضات رسیدگی نخواهد شد.

همچنین می‌توانید در صورت بروز مشکل با دبیرخانه مسابقات از طریق شماره ۰۲۱۶۶۱۶۵۷۸۱ ارتباط برقرار کنید.


۴۸ تیم برتر در مسابقه‌ی مرحله‌ی نهایی حضور خواهند داشت. در صورتی که این تیم‌ها به هر دلیل امکان شرکت در مسابقه را نداشته باشند به ترتیب رتبه‌بندی اعلام شده تیم‌های بعدی به عنوان جایگزین این تیم‌ها انتخاب خواهند شد.

همچنین ۱۶ تیم اولی که به هر دلیلی امکان حضور در محل مسابقات را ندارند در یک لیگ مستقل مسابقه خواهند داد.


اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت در مرحله‌ی حضوری مسابقات به زودی در پست‌های بعدی اعلام خواهد شد.

  • دبیر مسابقات